Jochem - customer journey expert

Onze veelzijdige klantspecialist

Jochem - customer journey expert

‘Zo divers als mijn achtergrond is, zo veelzijdig is mijn werk nu. Als ik een rode draad zou aanwijzen, dan is het dat ik graag mensen help. Van mijn eerste baan bij de helpdesk van Apple tot het inventariseren van de beleving van onze klanten nu. En mijn technische studie? Daarvan gebruik ik nog de analytische vaardigheden.’

  • Naam: Jochem Wobbes (32)
  • Rol: customer journey expert
  • Opleiding: wo Technische planologie
  • Sinds 2015 bij ons

Klantvragen

‘Ik ben hier begonnen bij de Frontoffice, om klanten te helpen bij allerlei vragen. Dat betekent veel informatie kunnen verwerken: van alle pensioenregelingen moet je het reglement bijna tot op de letter nauwkeurig kennen én vervolgens vertalen naar heldere antwoorden. Eerst wilde ik doorgroeien naar coördinator, maar toen zag ik eind vorig jaar dat er customer journey experts nodig waren. Daarin kwam alles voor mij samen.’

Veel impact

‘Uit de 34 sollicitanten voor een team van 6 mensen, was ik 1 van de gelukkigen. Ik denk vanwege mijn people skills en analytisch vermogen. Ze zochten namelijk mensen die echt vanuit klanten denken. Ik vind het bijzonder dat TKP zo in klantgerichtheid investeert. Het werk dat we met ons customer journey-team doen heeft de komende jaren veel impact op onze dienstverlening. En daar lever ik graag mijn bijdrage aan.’

Customer journeys bij TKP Pensioen

Customer journeys bij TKP Pensioen