Roman - customer journey expert

Onze empathische bedrijfseconoom

Roman - customer journey expert

‘Contact met mensen, dat sociale aspect, vind ik heel belangrijk in mijn werk. Daarom ben ik een paar jaar na mijn opleiding bedrijfseconomie ook de opleiding maatschappelijk werk gaan doen. Mijn afstudeeronderzoek deed ik bij FNV Bondgenoten. Achteraf bleef ik als vrijwilliger en beantwoordde ik vragen van leden over arbeidsvoorwaarden.’

  • naam: Roman Karpovych (35)
  • Rol: customer journey expert
  • Opleiding: hbo Bedrijfseconomie, hbo Maatschappelijk werk en dienstverlening (mwd)
  • Sinds 2014 bij ons

Behoeftes en ervaringen

‘Na mijn afstuderen wilde ik graag meer onderzoek doen. Toen ik bij TKP intern een vacature langs zag komen voor een customer journey expert aarzelde ik geen moment. Customer journeys zijn feitelijk korte onderzoeken van zo’n 12 weken waarin je de behoeftes, emotionele beleving en ervaringen van deelnemers en werkgevers onderzoekt. Begin 2018 ben ik als 1 van de 6 eerste customer journey experts begonnen.’

Anders kijken

‘Ik probeer zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid van klanten te komen. Bij hun ervaring, hun wensen. Ik doe geen aannames, maar luister écht en oprecht naar ze. De impact van ons werk is groot: diverse afdelingen gaan met de inzichten uit onze onderzoeken aan de slag. Zij gaan anders kijken naar de eigen processen. Ja, het maakt me heel trots op TKP dat we hier zoveel tijd en energie in steken.’

‘Ik probeer zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid van deelnemers en werkgevers te komen’